Itretinerea Traseelor

TabereCuSuflet.055Incepand cu 2013, in Parcul Natural Comana au loc si alte competitii de mountainbike. Probabil organizatorii apreciaza traseele noastre, caci portiuni mari din traseul nostru au fost incluse in trasele lor. Am acceptat starea de lucruri fara ranchiuna, cu deschidere chiar, caci asta presupune dezvoltarea, nu? Am initiat un dialog cu unul dintre organizatori pentru intretinerea traseelor comune. Nu am primit raspuns, insa, cu perseverenta, am continuat sa speram. In sfarsit, ne-am bucurat cand am primit un raspuns din partea lor. Din pacate, insa, ne-am bucurat degeaba, caci concluzia a fost: “fiecare isi repara singur podul“:(
Update: Podul nu este singura problema, caci intre timp marcajele au fost stricate, iar padurea a devenit un pom de craciun din cauza marcajelor multicolore, care indica sensuri contradictorii! Incotro sa o mai iei?

Incepand cu octombrie 2013, pe traseele dezvolatate si intretinute de noi se desfasoara si concursul MPG / Riders Club Dumbrava cu Margaritar. Dupa cum povesteam, i-am contactat pe cei de la MPG pentru refacerea podului de pe traseu. Desi ne-au spus ca vor “sa gasim o cale de mijloc in care impreuna sa avem grija de Padurea Comana si de traseele din ea”, concluzia a fost ca fiecare sa isi refaca podul, pentru ca “acel pod nu rezista mai mult de doua-trei saptamani in conditiile de acolo” in opinia lui Razvan Juganaru.
Noi stim cu totul altceva, ca podul a fost refacut in aprilie 2013, impreuna cu alte 2 poduri si o mare portiune de traseu, si chiar si acum se merge pe structura de atunci. Podul a rezistat la 5 concursuri si a supravietuit timp de 2 ierni, inclusiv unei furtuni care a smuls Stavilarul de deasupra. O refacere a podului, fara sa coste foarte mult, ar tine cel putin inca pe atat. Se vede si din poza ca partea din stanga a rezistat foarte bine, doar blanile din dreapta trebuie inlocuite. In aceste conditii insa, podul nu va putea fi refacut si va fi improvizata o varianta temporara de trecere. Nu este cea mai buna solutie din pacate, insa decizia nu ne mai apartine doar noua.

Schimbul de emailuri nu a fost unul foarte politicos, ascunzand acuze si chiar jigniri:( Legat de traseele dezvoltate si intretinute de Asociatia Tabere cu Suflet, pe care se desfasoara concursul Riders Club in proportie covarsitoare, iata ce a spus Razvan Juganaru, cel care ar fi “pregatit” traseul de la Comana in versiunea mpg: “poti sa spui lucrurile astea banale cui vrei dar nu mie. Traseele din Comana nu sunt inventate de tine. Acolo este un parc protejat cu cateva alei si drumuri bine definite care nu pot fi schimbate dupa bunul plac. Nu poti sustine ca tu le-ai facut cand ele apar in hartile forestiere de cand lumea si pamantul. Ca le-ai intretinut…este o alta poveste.” El a mai adaugat ca are “competitii internationale alergate mai multe decat zilele tale pe bicicleta” ca urmare nu poate vorbi cu noi:(
Din principiu respectam punctul altora de vedere. In padure exista niste drumuri parcelare, precum si un numar practic nelimitat de deschideri intre ele. Noi am muncit mult pana sa gasim varianta cea mai buna, pe principiul daca avem de ales intre doua drumuri, o sa il alegem intotdeauna pe cel mai sigur, mai usor si mai frumos. La fiecare editie suntem nevoiti sa schimbam si o facem fara vreo limitare impusa, astfel ajungand traseul atat de frumos. Asa ca nu sustinem ca am facut vreun drum, insa trasee da. Si, in fine, nu am vazut nicio harta forestiera, cu sau fara traseele noastre, pana acum:(

Nu am vrut decat sa colaboram pentru refacerea podurilor si a traseelor si sa fie mentionat pe site aportul nostru la intretinerea traseului lor.

P.S.  Unul din lucrurile pe care ne dorim sa le transmitem copiilor, dar si adultilor, este ca Marii Campioni nu sunt cei cu multe trofee (in cazul acesta, multe competitii internationale) in vitrina, ci cei care stiu sa se poarte, care respecta competitia, care stiu sa piarda, care stiu sa isi felicite si sa isi respecte adversarii… Fara a judeca pe nimeni, Razvan Juganaru este un exemplu de asa nu!  

Update septembrie 2015: Podul a fost refacut pentru editia din septembrie 2015 (vezi foto) din motive de securitate. Iata cum arata podul MPG (de remarcat comentariul lui Cristi AirineiMult prea discutatul pod! Arata bine!) Oare chiar arata bine? Si mai ales este sigur?

Update octombrie 2015: O alta problema care a aparut dupa concursul MPG din 2015: marcajele stricate (vezi foto). A fost taiata coaja copacilor pentru a indeparta marcajele noastre. In schimb, in multe intersectii, traseul arata ca un pom de craciun, cu sageti suprapuse, rosii, albastre, verzi sau galbene, care iti arata directii contradictorii. Pe unde sa o iei oare?  

Foto: Tabere cu Suflet

Advertisements

About Radu

http://radusavin.ro
This entry was posted in 2013, 2015, BikeFest, Comana and tagged , , , , . Bookmark the permalink.